Vinçlerde, FEM9.511 de belirtilen çalışma sınıflarına uygun şekilde çalışma grupları belirlenmeli ve buna göre tüm dizaynlar yapılmalıdır.
A.1.2 Açık tamburlarda halat baskı rulosu, diğerlerinde halat kılavuzu kullanılmalı.
A.1.3 Tambur çapının 450 mm den büyük olduğu açık tamburlu sistemlerde tambur-redüktör bağlantısı dişli kaplin ile yapılmalıdır
A.1.4 Kaldırma redüktörleri belirlenen çalışma gruplarına göre uygun servis faktörleri dikkate alınarak seçilmelidir.
A.1.5 Kaldırma motorları minimum IP54 koruma ve F izolasyon sınıfında olmalıdır, termik korumalı olmalıdır. Soğutma fanı bulunmalıdır.
A.1.6 Tekerlekler göbek tahrikli olacaktır. Açık sistem dişli olmayacaktır. Tekerleklerin enaz yarısı tahrikli olmalıdır.
A.1.7
Teker çapları ve ray genişliği FEM1.001 standardına göre belirlenmelidir
A.1.8 Yürüyüş hareketlerinde yumuşak duruş kalkış sağlanmalıdır.
A.1.9 Vinç köprüleri, nominal yük altında açıklık/min 800 (önerilen 1000) sehim oranına uygun imal edilmelidir.
A.1.10 Tüm hareketler çift hızlı olmalıdır. Çift hız uygulaması çift devirli motor ya da frekans invertörleri ile sağlanmalıdır.
A.1.11 Halatın, yük altında değilken gevşemesini önlemek için halat kılavuzu ya da halat üzerinde baskı sistemi tasarlanmalıdır.
A.1.12 Kablosuz kumandada, iletişim kaybı dahil olmak üzere, doğru kumanda sinyalleri alınmadığında otomatik bir durdurma sistemi devreye girmelidir.
A.1.13 Uzaktan kumanda sistemi yalnızca aşağıdakileri etkileyecek şekilde tasarlanmalı ve imal edilmelidir: - İlgili makinayı, - İlgili işlevleri.
A.1.14 Halat-makara-tambur çap oranları FEM 9.661 de belirtildiği şekilde olmalıdır.
A.1.15 Donanım aşağıda belirtilen hususları sağlayacak şekilde en son teknolojiye göre tasarımı yapılmalı ve imal edilmelidir:
a) Oluşan elektromanyetik bozulma, telsiz ve telekomünikasyon donanımın veya diğer donanımın tasarlandıkları şekilde çalışmasına engel olacak seviyeyi aşmamalıdır.
b) Donanımın tasarlandığı gibi kullanımı sırasında beklenen elektromanyetik bozulmaya karşı bağışıklık, tasarlanan kullanımında kabul edilemez performans kaybına yol açmaksızın çalışmasını sağlayacak seviyede olmalıdır.
A.2
|
Emniyet Kriterleri
|
||
A.2.1
|
Sesli ışıklı ikaz cihazı bulunmalı (Monoray tek
hat vinçler hariç).
|
||
A.2.2
|
Acil stop butonu ve kontaktörü olmalıdır. Emniyet
rölesi en az cad3 güvenlik seviyesinde olmalı, acil stop için 2 NC kontak
kullanılmalıdır
|
||
A.2.3
|
Aynı holde çalışan vinçler çarpışma önleyici
sensörler ile donatılmalıdır.
|
||
A.2.4
|
Vinç sistemi kaldırma kapasitesinin aşılmasını
önlemek amacıyla aşırı yük kesici sistemi ile donatılmalıdır
|
||
A.2.5
|
Tüm hareketlerde limit swich kullanılmalıdır
|
||
A.2.6
|
Vinçlerde bulunan makaralar, tekerlekler,
kaplinler vb. hareketli ekipmanlar muhafaza içine alınmalıdır
|
||
A.2.7
|
Halat emniyet katsayıları FEM9.661 e göre
belirlenmelidir
|
||
A.2.8
|
Kaldırma freni motor momentinin minimum 2 katını
tutabilecek kapasitede olmalıdır
|
||
A.2.9
|
Bakım platformu genişliği 450 mm – 800 mm içerisinde tercihen 600 mm olmalıdır. Yatay korkuluklarda muhtemel düşme yüksekliği 500 mm’ yi aştığında bir korkuluk yerleştirilmelidir. Korkuluğun en küçük yüksekliği 1100 mm olmalıdır. En az 100 mm yüksekliğinde bir ayak dayaması, yürüme
seviyesinden ve plâtformun kenarından en fazla
10 mm mesafede yerleştirilmelidir.
|
||
A.3
|
Kalite Kriterleri
|
||
A.3.1
|
Uzaktan kumandalar Telsiz İşleri Genel
Müdürlüğünden onaylı olmalıdır.
|
||
A.3.2
|
Kullanılan tüm malzemeler sertifikalı olmalıdır.
|
||
A.3.3
|
Tüm kaynakçılar ve kaynak operatörleri EN287-1 ve
EN1418'e göre sertifikalandırılmış olmalıdır.
|
||
A.3.4
|
Kullanılan kaynak sarf malzemeleri sertifikalı
olmalıdır.
|
||
A.3.5
|
Kaynaklar uygun WPS e göre yapılmalı, kaynak
yöntemi ve detayları projeler üzerinde gösterilmeli.
|
||
A.3.6
|
Boya öncesi tüm sac malzemeler Sa2,5 kalitesinde
kumlanmış olmalıdır.
|
||
A.3.7
|
İmalatta kullanılan ve kalibrasyon gerektiren tüm
makine ve techizatların düzenli olarak kalibrasyonu yapılmalıdır.
|
||
A.3.8
|
Yapılan tüm imalatlar kalite kontrol ekibi
tarafından kontrol edilmeli ve kayıt altına alınmalıdır.
|
||
A.3.9
|
Vinçlerde müsaade edilen gürültü seviyesi :
P<=15 kw=>93 dB, P>15kW=>80+11logP dB
|
||
A.3.10
|
Vinçler üzerinde uyarı ve ikaz etiketleri,
imalatçı bilgileri, kapasite bilgisi, imal yılı, CE etiketi asılmış
olmalıdır.
|
||
A.3.11
|
Motorlar, frenler, panolar, swicthler minimum IP54
koruma sınıfında olmalıdır
|
||
A.3.12
|
Hazır alınarak kullanılan tüm ekipmanlar CE
belgeli olmalı
|
||
A.4
|
Test Kriterleri
|
||
A.3.1
|
İmalatı tamamlanan vinçlerin, imalatçı fabrikasında tüm fonksiyon testleri yapılmalıdır. 1-Fonksiyon Testleri
2- Yüksüz Test
3-
Nomainal Test 4-Dinamik
Test 5-Statik Test
|
||
A.3.2
|
Vincin Boyutsal kontrolleri fabrika sahasında
imalat aşamasında yapılmalıdır. Ters sehim kontrolü yapılmalıdır.
|
||
B
|
MALZEME
STANDARTLARI
|
|
B.1
|
Kancalara DIN15400 standardına göre dövme çelikten
imal edilmiş olmalı ve emniyet mandalı bulunmalıdır.
|
|
B.2
|
Halatlar TSEN12385 Standardına uygun imal edilmiş olmalı
ve bu standardın belirlediği kriterlere uygun
olarak kullanılmalı, halat
mukavemet sınıfı minimum
1770 N/mm^2 olmalıdır.
|
|
B.3
|
Köprü imalatında kullanılan sac malzeme kalitesi
minimum S235 olmalı ve sertifikalı olmalıdır.
|
|
B.4
|
Yürüyüş rayları sıcak haddelenmiş malzemeden olursa, ST
52 olmalıdır. Eğer soğuk çekme malzeemeden olursa ST 42 veya ST 44 malzemeden
çekilmelidir.
ST 52 malzeme , soğuk çekmede kırılganlık arzetmektedir.
|
|
B.5
|
Tekerlek malzemesi, döküm kullanıldığında minumum GGG70, çelik
olduğunda C45 veya 42CrMo4 Malzemeden imal edilmelidir.
Fem 3m ve
üzeri grup vinçlerde ısıl işlemde yüzey sertleştirmesi yapılacaktır.
|
|
B.6
|
Tamburlar st44 veya
st52 çelik malzemeden, FEM9.661 de belirtildiği şekilde halat çapına
uygun olarak imal
edilmelidir, Tambur dizaynı DIN 15061'e
göre yapılandırılmalıdır.
|
C
|
SERTİFİKALAR
|
||
C.1
|
TSE Belgesi TS EN 15011
|
||
C.2
|
TSEN14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi
|
||
C.3
|
TS18001 İş Güvenliği Belgesi
|
||
C.4
|
ISO3834-2 Kaynak Yeterlilik Belgesi
|
||
C.5
|
EN1090 Uygunluk Belgesi
|
||
C.6
|
Hizmet Yeterlilik Belgesi
|
||
C.7
|
CE BELGESİ
|
||
C.8
|
IS008:2008 kalite belgesi
|
(Çift Kiriş Tavan Vinç) (Elektrikli Vinç) (Tavan Vinçleri) (Gezer Köprülü Vinç) (Monoray Vinç) (Transfer Cart) (Portal vinç) (Kuyu Vinci) (Şaft Vinci) (Gantry Crane) (Overhead Crane) (Traveling Crane )(Well Digging Crane) (Tavan vinci firmaları) ( istanbul tavan vinci) (Portal Vinç Firmaları) (Gezer Vinç Firmaları) (Transfer Arabası)
Portal Vinç Nedir ? , Portal Vinç Tasarımı Nasıl Yapılır , Portal Vinç Tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? , Portal Vinç Tasarımları , Portal Vinç Tasarımında Konstrüksiyon hesapları , Portal Vinç Tasarımında Köprü Kiriş hesabı , Portal Vinç Tasarımında Kiriş ölçüleri , Portal Vinç Ayak hesabı
Portal Vinç Nedir ? , Portal Vinç Tasarımı Nasıl Yapılır , Portal Vinç Tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? , Portal Vinç Tasarımları , Portal Vinç Tasarımında Konstrüksiyon hesapları , Portal Vinç Tasarımında Köprü Kiriş hesabı , Portal Vinç Tasarımında Kiriş ölçüleri , Portal Vinç Ayak hesabı